Strona internetowa firmy a lokalne wyniki wyszukiwania

Strona internetowa firmy a lokalne wyniki wyszukiwania

Posted by siling | Sierpień 13, 2016
siling-strona-internetowa-firmy

Strona internetowa firmy a lokalne wyniki wyszukiwania

Niezależnie od wielkości firmy, charakteru sprzedawanych produktów, czy usług każdy biznes powinien być widoczny w Internecie. Większość przedsiębiorców decyduje się na założenie profilu na przynajmniej jednym z wielu portali społecznościowych, dzięki czemu utrzymywany jest stały kontakt z klientami. Nie ma w tym nic złego, tym bardziej jak profil jest aktualizowany w interwałach przynajmniej kilku dniowych. Media społecznościowe dla większości mniejszych firm są głównym magnesem na nowych klientów, oraz utrzymanie tych obecnych (dzięki informowaniu o nowościach w ofercie). Pomimo tego posiadanie strony internetowej jest w obecnych czasach niezbędne. Spróbujmy obronić tą tezę na prostym przykładzie.

Przykład lokalnych wyników wyszukiwania

Chciałbym wybrać się na pizzę do Katowic. Załóżmy, że nie znam żadnej z pizzerii, które się tam znajdują, stąd muszę posiłkować telefonem komórkowym z dostępem do internetu.

Otwieram przeglądarkę i wpisuję w Google wyniki wyszukiwania:

 

siling-wyniki-wyszukiwania-pizza-katowice-wyszukiwarka

 

Wyszukiwarka zwraca mi wyniki, w skład których wchodzi:

 

Wyniki wyszukiwania płatne, związane z reklamami optymalizowanymi pod kątem wybranych prze zemnie słów kluczowych:

 

siling-wyniki-wyszukiwania-pizza-katowice-ligota

 

Wyniki wyszukiwania z odniesieniem do lokalizacji (oraz odpowiednim linkiem do mapy Google):

 

siling-wyniki-wyszukiwania-pizza-katowice-mapy

 

Wyniki wyszukiwania naturalne, które jak sama nazwa wskazuje wydają się najbardziej rzetelne:

 

siling-wyniki-wyszukiwania-pizza-katowice-naturalne

 

Prawda jest taka, że najlepiej, gdy firma jest widoczna we wszystkich trzech miejscach wyszukiwarki. Maksymalizuje to prawdopodobieństwo potencjalnego „kliknięcia” przez użytkownika.

Ignoruję płatne wyniki wyszukiwania (po nagłówkach widzę, że nie odpowiadają one dokładnie temu czego szukam). Siedzę na parkingu, stąd odległość nie gra dla mnie roli. Kluczowa jest rzetelność, dlatego ignoruję również mapy gogle i koncentruje się na naturalnych wynikach wyszukiwania. Co ludzie robią decydując się na zakup jakiegoś dobra, lub usługi? Polegają na opiniach innych… Stąd moje zaufanie do naturalnych wyników wyszukiwania w tej kwestii.

Wybór dalszej drogi w zależności od wyników wyszukiwania

Wchodzę na pierwszą stronę od góry, która pojawiła się w wynikach wyszukiwania (jestem głodny nie mam ochoty na czytanie tytułu strony, ani jej opisu, ufam w tym momencie wyszukiwarce). Kluczem jest pierwsze 7 sekund, jakie spędzam na wybranej przeze mnie stronie. Jeśli nawigacja jest intuicyjna, strona jest responsywna i dobrze zoptymalizowana pod kątem wyświetlania w moim telefonie mogę na niej zostać dłużej. Istotne jest również sam wygląd strony, zakładam że jeżeli właściciele podchodzą z podobną dbałością do strony, jak do jedzenia, które chcą mi zaserwować wzbudzą moje zainteresowanie. Przestarzała strona, z zbyt dużą ilością informacji, rozbudowanym menu, w którym jest wszystko od zupy, przez pizze, po burgery mnie nie interesuje. Chcę iść do pizzerii, czyli miejsca, które specjalizuje się w pizzy.

Powyższy proces pokazuje jak ważne jest posiadanie własnej strony internetowej, która jest przyjazna dla klienta. Jeżeli znam konkretną nazwę pizzerii mogę sprawdzić na facebook, co dziś jest daniem dnia, jeśli nie to łatwiej jest mi skorzystać z google.

Strona internetowa firmy = wizytówka

Strona internetowa firmy jest jak wizytówka. Musi spełniać określone wymogi i dostarczać wystarczającej ilości informacji, ponadto może być ona wykorzystana do zdobywania wiedzy na temat swoich klientów, oraz dostarczać im większej ilości informacji (tj. menu restauracji, rezerwacja stolików, najnowsze wydarzenia). Przyciągająca graficznie, szybko działająca i nie przewartościowana ilością informacji strona internetowa w połączeniu z kontem na facebook, twitter, czy też Instagram są absolutnym minimum dla każdej marki, która chce się rozwijać i wyjść poza grono stałych klientów.

Pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania

Inną kwestią jest pozycja tej strony w wyszukiwarkach dla popularnych słów kluczowych związanych z tematyką będącą przedmiotem oferty firmy. Nie ma to jednak znaczenia, jeżeli nie ma dobrych fundamentów w postaci nowoczesnej strony, która w odpowiedni sposób zoptymalizowana potrafi być wysoko dla mniej konkurencyjnych słów kluczowych. By przebić się przez gąszcz bardziej konkurencyjnych, ale przez to i bardziej dochodowych, należy powierzyć tą pracę profesjonalistom.

Newsletter Powered By : XYZScripts.com